Adresas: I. Simonaitytės g. 2, Klaipėda; Tel. +370 46 324515, +370 611 44070

Probleminis mokinių interneto naudojimas ir perteklinis laikas prie išmaniųjų ekranų

 

Šiuolaikinės technologijos tapo neatsiejama mūsų kasdienio gyvenimo dalimi. Mokiniams, išmanieji įrenginiai suteikia galimybių mokytis, bendrauti ir pramogauti. Tačiau, kai laikas prie ekranų tampa pernelyg ilgas, tai gali turėti neigiamą poveikį vaikų socialiniams santykiams, fizinei ir psichologinei sveikatai, o taip pat formuoti priklausomybę nuo technologijų.


Neigiamas poveikis vaikų socialiniams santykiams ir bendravimo įgūdžiams
Ilgalaikis išmaniųjų įrenginių naudojimas riboja tiesioginį bendravimą su šeimos nariais ir bendraamžiais. Vaikai dažniau renkasi virtualų bendravimą, kuris ne visada lavina emocinį intelektą ir empatišką klausymąsi. Remiantis tyrimais, vaikai, praleidžiantys daug laiko prie ekranų, dažniau patiria sunkumų užmegzdami ir palaikydami draugystes, o tai gali lemti socialinę izoliaciją.


Poveikis fizinei sveikatai
Ilgas laikas prie ekranų tiesiogiai siejamas su fizinio aktyvumo stoka. Vaikai, praleidžiantys daugiau nei rekomenduojamas dvi valandas per dieną prie ekranų, dažniau patiria regėjimo problemas, laikysenos sutrikimus ir antsvorį. Fizinis neveiklumas taip pat skatina lėtines ligas, tokias kaip diabetas ar širdies ir kraujagyslių ligos.

 

Psichologinė sveikata ir priklausomybės formavimasis

Tyrimai rodo, kad per ilgas buvimas internete ar socialiniuose tinkluose gali sukelti nerimą, depresiją bei sumažinti vaikų pasitenkinimą gyvenimu. Be to, probleminis interneto naudojimas susijęs su priklausomybės simptomais, tokiais kaip nesugebėjimas kontroliuoti laiko prie ekrano ar nuolatinis poreikis būti prisijungus. Tokia priklausomybė gali turėti ilgalaikių pasekmių vaikų psichologinei raidai.

 

Rekomendacijos tėvams

  • Nustatyti aiškias ribas. Sukurkite dienotvarkę, kurioje būtų numatyta, kiek laiko vaikas gali praleisti prie ekrano. Pavyzdžiui, rekomenduojama, kad mokiniai iki 12 metų nepraleistų daugiau nei 2 valandas per dieną prie ekranų.
  • Skatinti fizinį aktyvumą. Įtraukite vaiką į sporto veiklas ar lauko žaidimus, kad jis natūraliai mažintų laiką prie ekranų.
  • Kurti technologijų laisvas zonas. Pavyzdžiui, valgio metu ar prieš miegą išmanieji įrenginiai turėtų būti išjungti.
  • Bendrauti ir rodyti pavyzdį. Tėvai turėtų patys riboti savo laiką prie ekranų ir skatinti tiesioginį bendravimą su vaikais.
  • Ugdyti atsakingą naudojimą. Mokykite vaiką naudoti technologijas ne pramogoms, o mokymuisi ar kūrybai.

 

Kodėl tėvai turėtų kontroliuoti vaikų laiką prie ekranų?
Tėvų įsitraukimas padeda vaikams suprasti sveikus technologijų naudojimo įpročius ir išvengti galimų problemų. Kontroliuojant laiką prie ekranų, vaikai geriau išmoksta planuoti savo laiką, palaikyti santykius realiame pasaulyje ir rūpintis savo fizine bei psichologine sveikata. Tai taip pat yra prevencinė priemonė prieš priklausomybę nuo technologijų, kuri gali turėti ilgalaikį neigiamą poveikį.

 

Tėvams, norintiems geriau suprasti, kaip valdyti vaikų laiką prie ekranų, labai rekomenduoju apsilankyti e-etika.lt puslapyje.
Nuoroda: https://e-etika.lt/tevams-ir-globejams/ekrano-laikas/

Skip to content